عکس های بالا نسل جدید تلفن 5 اینچی اچ تی سی را نشان می دهد که مهم ترین تغییر آن حذف بلندگوی عقب و در عوض اضافه شدن دو بلندگوی BoomSound در جلو است. تعویض جایی که بدون تغییر طراحی دستگاه انجام شده.
آرایش دو دکمه ای جلو به سه دکمه ای تغییر یافته و شنیده ها حکایت از نمایشگر 5 اینچی تمام اچ دی، اسنپدرگون 600، دوربین اولتراپیکسل، و شکاف میکرو اس دی دارند. گویا Butterfly S هم از جنش پلی کربنات است تا آلومینیوم همچنان نماد One باقی بماند.
قرار است جمعه 28 خرداد اچ تی سی این تلفن و احتمالا وان مینی را معرفی نماید.
با وجود اینکه در طول سال های اخیر مرورگر های متفاوتی از جمله گوگل کروم، راه خود را به iOS باز کرده اند، اما هنوز هم Safari گزینه اصلی بسیاری از کاربران به شمار می رود.
این اپلیکیشن هم مانند سایر قسمت ها در iOS 7، تغییرات زیادی داشته است، تغییراتی که لذت وبگردی را برای شما دو چندان خواهد کرد. دکمه ها و منو های جدید سافاری هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید، پنهان می شوند تا از این طریق فضای بیشتری را برای مشاهده صفحات وب در اختیار داشته باشید.
در سافاری جدید می توانید با حرکت انگشت خود به چپ و راست در بین صفحات جلو و عقب شوید و یا از طراحی جذاب تب ها برای جا به جایی بین سایت های مختلف استفاده نمایید.
iCloud KeyChain نیز از دیگر قابلیت های مهمی است که در iOS 7 به سافاری اضافه شده. به کمک این ویژگی کلیه اطلاعات حساب های کاربری شما از جمله نام کاربری و رمز عبور در iCloud ذخیره می شود و از این طریق می توانید آن ها را در بین دستگاه های دیگر نیز به اشتراک گذارید. این سیستم از انکریپشن ۲۵۶-بیت AES بهره می برد و طبق ادعای اپل کاملا امن است. به کمک iCloud KeyChain شما حتی می توانید از سافاری خواهش کنید، هنگام ایجاد حساب های مختلف، رمزهای پیچیده و بسیار سختی را به شما پیشنهاد دهد، رمزهایی که البته حفظ کردن آن تنها کار خودش خواهد بود.
با معرفی ایکس باکس وان مایکروسافت، حالا سونی دیگر دلیلی برای مخفی کاری ندارد و ساعتی پیش سرانجام از پلی استیشن ۴ رونمایی شد. طراحی جدید PS4 ظاهری تیره و یک دست به آن داده و به ایکس باکس وان هم شبیه است. ضمن اینکه می توانید آن را به صورت افقی یا عمودی قرار دهید.
پلی استیشن ۴ با پردازشگر ای ام دی با ۸ هسته Jaguar کار می کند و پردازشگر گرافیکی آن هم از خانواده Radeon است. میزان رم این کنسول ۸ گیگابایت از نوع GDDR5 است و پخش کننده بلو-ری 6x دارد و از هارد درایو داخلی استفاده می کند.
اما خبر خوب برای علاقمندان بازی های کامپیوتری این است که سونی تصمیم گرفته در راه اعمال محدودیت ها، مسیری متفاوت با مایکروسافت انتخاب کند. خبرهای بد در مورد ایکس باکس وان را که به یاد دارید؟ سونی اعلام کرد این کنسول برای کار هیچ نیازی به اینترنت ندارد و قابلیت اجرای بازی های دسته دوم را هم خواهد داشت.
پلی استیشن 4 با قیمت ۳۹۹ دلار به بازار ارایه خواهد شد و در این مورد هم ۱۰۰ دلار از ایکس باکس وان ارزان تر خواهد بود. زمان ارایه به بازار هم مانند ایکس باکس وان از آبان ماه است. بنابراین هر دو کنسول رقیب با هم به بازار می آیند.
شما فکر می کنید کدام یک با استقبال بیشتری مواجه می شوند؟
شرکت تایتوانی MSI به جای رقابت در بازار نفس گیر و مرد افکن اولترابوک ها، بهتر دیده که برند خود را در زمینه لپ تاپ های مخصوص بازی تقویت کند و آخرین پرچمدارش در این عرصه (عکس بالا)، با این نام بلند بالا معرفی شده: GT70 Dragon Edition 2 Extreme و یک نمایشگر بزرگ 17.3 اینچی دارد.
در قلب دستگاه، پردازنده هاسول Core i7 می تپد که فرکانس آن با اورکلاک به 4.1 گیگاهرتز رسیده. این پردازنده طوری بهینه شده که بدون نیاز به ولتاژ بالاتر بتواند سریع تر کار کند. البته تکنولوژی Cooler Boost 2 نیز به کمک آمده تا آن را خنک نگه دارد.
GT70 از انواع مختلفی از گرافیک های انویدیا پشتیبانی می کند از جمله GTX 780M با 4 گیگابایت حافظه GDDR5. همچنین برای بهبود عملکرد، از سه SSD با پیکربندی RAID 0 در آن استفاده شده. تکمیل کننده این بسته سخت افزاری هم یک کیبورد از سری SteelSeries و تقویت کنننده صدا برای هدفون است.
قیمتگذاری GT70 از 1500 دلار شروع می شود و می توان بر اساس سخت افزار انتخابی، مدلی تا حداکثر قیمت 3000 دلار را نیز سفارش داد.
مشخصات این اولترابوک مخصوص بازی نیز عبارت است از: گرافیک Geforce GTX765M انویدیا، دو SSD با پیکربندی RAID 0 ، و 16 گیگابایت رم قابل افزایش تا 32 گیگابایت.
GS70 علاوه بر هدف گرفتن بازی خورها، می تواند یک پایانه کاری قابل حمل برای حرفه ای ها هم باشد. قیمت آن هنوز دقیقا مشخص نیست ولی مدل پایه، بین 1600 تا 2000 دلار قیمت خواهد داشت.
هر چند خیلی ها به ویندوز آر تی نگاه جدی ندارند و در این تصور هستند که مایکروسافت دیر یا زود آن را کنار خواهد گذاشت، ولی کوالکام اعلام کرده که نسل بعدی تبلت های ویندوز آر تی، از پشتیبانی چیپ قدرتمند اسنپدرگون 800 برخوردار خواهند بود.
آیا سرفیس آر تی دوم را با چیپ کوالکام خواهیم دید؟ این مشخص نیست ولی کوالکام می گوید که به عمیق کردن رابطه خود با مایکروسافت ادامه خواهد داد تا ویندوز 8.1 آر تی بدون نقص بر روی پلتفرم سخت افزاری اسنپدرگون 800 اجرا شود.
نسخه اختصاصی اسنپدرگون 800 که برای تبلت های ویندوز 8.1 آر تی بهینه شده، دارای 4 هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز، پشتیبانی از USB 3، ارائه باندهای مخابراتی 3G/4G/LTE به صورت یکپارچه با چیپ، و پشتیبانی از رزولوشن 2560 در 2048 است.
ضعف اینتل در پشتیبانی از باندهای مخابراتی به خصوص 4G می تواند نقطه قوت کوالکام باشد و یکپارچگی مودم 4G با چیپ اسنپدرگون 800، ضریب اطمینان بیشتری به موفقیت کوالکام می دهد.
ویندوز 8.1 آر تی و اسنپدرگون 800؛ شما فکر می کنید این اتحاد جدید به موفقیت بینجامد؟
همان طور که می دانید فصل منتهی به تعطیلات کریسمس، عرصه تاخت و تاز محصولات جدید شرکت ها است. امسال در این میان اینتل نقشی برجسته تر از سال های قبل دارد زیرا کامپیوترهای سنتی در حال پوست انداختن هستند تا در دنیای پست پی سی به حیات خود ادامه دهند.
در حالی که Haswell قرار است در قلب دستگاه هایی قرار گیرد که یک تجربه اعلا را برای کاربران رقم می زنند و قطعا قیمت بالاتری هم دارند، اینتل از محصولات میان رده با قیمت ارزان تر نیز غافل نمانده و در اینجا به طور مشخص، چیپ های 4 هسته ای Bay Trail به میدان می آیند.
اینتل اعلام کرده که لپ تاپ/تبلت های مجهز به Bay Trail، دارای کف قیمت 400 دلار خواهند بود. یعنی دستگاه های ویندوزی ارزان، سبک، با نمایشگر لمسی و دارای مدل های هیبریدی که می توانند علاوه بر ایفای نقش تبلت، به داک کیبورد متصل شده و یک لپ تاپ کامل نیز باشند.
و تازه اینها دستگاه های میان رده هستند. اینتل یک قیمت گذاری دیگر نیز برای لپ تاپ های لمسی رده پایین داشته که از 200 دلار شروع می شود.
حال باید منتظر ماند و دید که شرکت های تولیدکننده کامپیوتر، چطور به این هدفگذاری جامه عمل می پوشانند.
آقای تام کیلروی (Tom Killroy) نایب رییس اجرایی بخش فروش اینتل، در کامپیوتکس گفت که وجود Merrifield به این معنا است که بعد از نسل جدید چیپ های مجتمع Atom (یعنی Bay Trail-T) که در اواخر 2013 برای تبلت ها بازار می آید، نسلی جدید (یعنی Merrifield) برای تلفن های هوشمند از راه خواهد رسید که علاوه بر افزایش کارایی، کاهش مصرف چشمگیر و نیز معماری کاملا جدید، قابلیت 4G LTE را نیز ارائه خواهد کرد.
قول اینتل، رساندن محصولات مبتنی بر Merrifield به نمایشگاه بارسلون MWC 2014 است. بهبود 50 درصدی در زمینه عملکرد، پردازنده 4 هسته ای، گرافیک 3 برابر قدرتمند تر، و البته پشتیبانی از نمایشگرهایی با رزولوشن 2560 در 1440، از دیگر موارد ذکر شده هستند.
مورد جذاب بعدی در باره Merrifield این است که یک "قطب یکپارچه سنسور" را برای کاربردهای شخصی و حفظ امنیت دارا است که پوشش دهنده تشخیص هویت از روی چشم، اثر انگشت و موارد دیگر است.
خودروهای بدون راننده آزمایشی فعلی از تعداد زیادی سنسور و دوربین استفاده می کنند که جمع ارزش آنها حدود ۷۰۰۰۰ دلار است و بنابراین نمی توان به منطقی بودن تولید انبوه آنها فکر کرد.
گوگل معتقد است طی ۵ سال آینده، این هزینه ها آنقدر پایین می آید که این خودروها به تولید انبوه خواهند رسید اما نظرات کارشناسی دیگر معتقد اند که تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر استفاده گسترده از آنها باشیم.
اما در کنار همه این پیشبینی ها می دانیم که فناوری دارای سرعت رشد خارق العاده ای است و همیشه این امید وجود دارد که زودتر از پیش بینی ها به آرزوهایمان برسیم. در واقع برای این موضوع شواهد جدیدی هم پیدا شده و فناروی های جدیدی که توسط چند شرکت ارایه شده اند نوید زمان کوتاه تر را می دهد.
این شرکت ها با کمک شرکت آئودی روی خودروهای بدون راننده کار می کنند و می گویند که توانسته اند هزینه ها را به چند صد دلار برسانند. آنها می گویند فناوری آنها نسبت به خودروهای گوگل بسیار ارزان تر تمام می شود و امکانات خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد.
این فناوری ارزان قیمت به خودرو اجازه می دهد که در یک خط به رانندگی بپردازد و پشت چراغ قرمزها متوقف شود. با این حساب توانایی های آن نسبت به خودروهای گوگلی کمتر خواهد بود. چرا که آنها می توانند در چند خط رانندگی کنند، سبقت بگیرند و تقریبا معادل یک راننده کامل عمل می کنند.
اما در عین حال مزیت بزرگ آن ارزان تمام شدن سیستم جدید است. سیستمی که پیش بینی می شود طی ۳ سال آینده روی خودروهایی از چند شرکت مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
در واقع خودورهای بدون راننده کم کم وارد زندگی ما خواهند شد و قرار نیست یک شبه از پشت فرمان کنار برویم. ابتدا فناوری های جدید به ما اجازه خواهند داد که برخی وظایف رانندگی را به خودرو بسپاریم و کم کم می توان به برداشتن دست از روی فرمان فکر کرد.
یکی از کاربردهای مهم این فناوری در زمان ترافیک است. سازندگان می گویند که هنگام ترافیک می توانید کار را به عهده این سیستم بگذارید و اجازه دهید تا سیستم هوشمند، اتومبیل شما را در ترافیک کنترل کند. چند سال بعد می توانید کنترل خودرو را در بزرگراه ها هم بر عهده این سیستم قرار دهید و کمی بعد تر از پشت صندلی راننده جدا خواهید شد.